خانه / نقد و بررسی / قاب روز – نُه

قاب روز – نُه

قاب روز – نُه

چه کسی پیدا می‌شود مخمصه را ندیده باشد؟ مثلث مایکل مان، رابرت دنیرو و آل پاچینو در اوج هستند. فیلمی تکان‌دهنده و سیاه با داستانی گیرا و پرپیچ‌وخم که همان ماجرای مشهور دزد و پلیس را به شیوه‌ای نوین و نفس‌گیر به تصویر می‌کشد. چه کسی پیدا می‌شود که آن سکانس ماندگار دونفره‌ی پاچینو و دنیرو را به یاد نداشته باشد؟ این دزد و پلیس جذاب، دو روی یک سکه‌اند و مکمل هم. وقتی کارشان به آن سکانس بی‌نظیر پایانی می‌رسد چه‌طورمی‌توانیم ناراحتی‌مان از این که به هر حال یکی از این شخصیت‌های جذاب به‌ناچار خواهد مُرد را پنهان کنیم؟ نه‌تنها ما، بلکه پلیس داستان هم بعد از کشتن دزد، پشت به دوربین می‌ایستد در حالی که دست دزدِ بی‌جان، در دستانش است؛ سکانس پایانی که جدال دزد و پلیس را روی باند فرودگاه نشان می‌دهد، یکی از پایان‌بندی‌های بی‌نقص تاریخ سینماست. در این عکس جذاب، آقای مان به آقای پاچینو و احتمالاً هم‌چنین به آقای دنیرو که در کادر عکاس جا نگرفته، نشان می‌دهد که چه‌گونه اسلحه را به دست بگیرند و چه‌گونه بایستند. نگاه کنید که آقای پاچینو با چه دقتی به کارگردان خیره شده است. پیداست هر دو نفرشان (در واقع هر سه نفرشان) می‌دانند که از جان خودشان، دنیا و فیلم‌شان چه می‌خواهند.



لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

چرا «بازی تاج و تخت» پایانی فاجعه‌بار داشت؟ – قسمت اول

سلام! با یک قسمت دیگر از سری برنامه‌های سینمایی نقدفارسی خدمت شما عزیزان هستیم.   …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *